Jestem logopedą, oligofrenopedagogiem i certyfikowanym terapeutą dzieci z autyzmem. Od 23 lat zajmuję się terapią dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapią mowy dzieci z opóźnionym lub zaburzonym jej rozwojem. W swojej pracy kieruję się zasadą, że każde dziecko jest indywidualnością, a na rozwój dziecka należy patrzeć całościowo,  dlatego nieustannie szkolę się, a metody i sposoby pracy staram się dobierać indywidualnie do każdego dziecka. Jestem również autorką pomocy logopedycznych mowaislowa.com.

Doświadczenie zawodowe:

  • Terapeuta i logopeda, Przedszkolny Oddział Specjalny dla dzieci z autyzmem, Szkoła Podstawowa Nr 5, Kołobrzeg;
  • Terapeuta i logopeda, Oddział Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci z Autyzmem i Pokrewnymi Zaburzeniami, Szkoła Podstawowa Nr 5, Kołobrzeg;
  • Logopeda, Zespół Szkół Społecznych im Z. Herberta, Kołobrzeg;
  • Logopeda, Przedszkole Miejskie Nr 1, Kołobrzeg;
  • Logopeda, Przedszkole Miejskie Nr 6, w Kołobrzeg;
  • Trening zachowań społecznych, Kołobrzeskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Autyzmem.


Kwalifikacje:

  • Studia magisterskie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, kierunek Pedagogika nauczanie początkowe;
  • Studia podyplomowe w Instytucie Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek Logopedia
  • Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu, Neurologopedia, 
  • Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych, Edukacja i terapia osób z autyzmem;
  • Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika;
  • 3-stopniowy kurs dotyczący terapii behawioralnej dzieci z zaburzeniem autystycznym;
  • Certyfikat Nauczyciela - Terapeuty Dziecka z Autyzmem
  • Certyfikat trenera umiejętności społecznych


Ważniejsze kursy i szkolenia:

  • szkolenia superwizyjne dotyczące pracy metodą terapii behawioralnej z dziećmi z autyzmem;
  • praktyczne staże szkoleniowe - terapia autyzmu -w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku;
  • Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym;
  • Budowanie podstaw komunikacyjnych u dziecka autystycznego;
  • Metoda Krakowska. Terapia neurobiologiczna;
  • Metoda Krakowska. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, z afazją, autystycznych);
  • Metoda Krakowska. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych;
  • Metoda Krakowska. Symultaniczna i sekwencyjna nauka czytania;
  • Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy;
  • Praca nad kompetencją językową - budowanie zdań prostych i rozwiniętych"
  • Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji, alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo;
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym;
  • Szkolenie Makaton I stopień
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się;
  • Integracja sensoryczna. Usprawnianie zmysłów dziecka z wadami wymowy.
  • Funkcjonalna terapia ręki - doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki na zajęciach z dziećmi 5,6 i 7 letnimi;
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera;
  • Terapia seplenienia międzyzębowego;
  • Terapia seplenienia bocznego;
  • Efektywne metody terapii rotacyzmu;
  • Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii;
  • Diagnoza pedagogiczna dojrzałości szkolnej;
  • Warsztaty „Metoda Opcji – terapia autyzmu czy sposób na życie”;
  • Nauczanie incydentalne i sytuacyjne w terapii dzieci z autyzmem;
  • Kurs Kinezjologii Edukacyjnej I stopnia;
  • Warsztaty „Jak skutecznie porozumiewać się z rodzicami, aby proces wychowawczy był bardziej efektywny”;
  • Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo Moralesa u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym;
  • Międzynarodowe Sympozja Naukowe dotyczące autyzmu organizowane przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku oraz Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej;
  • Terapia małego dziecka z ASD;
  • Rozwijanie komunikacji u dzieci z ASD w wieku przedszkolnym i szkolnym;
  • Terapia dzięcięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia;
  • AAC jak wsparcie mówienia;
  • Skojarzenia do mówienia'
  • Zadaje pytanie, komentuje, odpowiada. Terapia funkcji komunikacyjnych u dzieci z ASD;
  • Autyzm i choroby współistniejące;
  • Modelowy system wspierania rozwoju dziecka z autyzmem;
  • Funkcja połykania w kontekscie terapii logopedycznej;
  • Werbogesty - od gestu do słowa i będzie rozmowa;
  • Praksja oralna, kinestezja artykulacyjna - postępowanie terapeutyczne;
  • Diagnoza logopedyczna w zespole Aspergera.
  • Innowacyjne metody elektrystymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii - podejście praktyczne.
  • Mowa czy rozmowa - aktywności kształtujące komunikację werbalną.
  • Trening umiejętnośći społecznych
  • Dziecko z ASD a dziecko neurotypowe.
  • Zespół Aspergera - strategie pomocy terapeutycznej.
  • Niedokształcenie mowy o typie afazji motorycznej.
  • Logorytmy.
  • Grupy spółgłoskowe
  • Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym.
  • Mowa bezdźwięczna - diagnoza i terapia.
  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna.
  • Miogłoski czyli mięśniowe potrzeby głosek.

Prowadzenie szkoleń, warsztatów, publikacje:

  • Prowadzenie warsztatów na III Międzynarodowym Sympozjum Naukowym organizowanym przez IWRD i Uniwersytet Gdański "Analiza rozwoju umiejętności ucznia z autyzmem w zakresie poszczególnych sfer - studium przypadku";
  • "Diagnoza i i wybór skutecznej strategii rozwijania mowy i komunikacji - analiza przypadku dziecka z ASD" - Forum logopedy, Terapia Specjalna
  • Cykl artykułów na temat autyzmu w Głosie Koszalińskim, Gazecie Kołobrzeskiej i Gazecie Wrocławskiej.