Jestem logopedą, oligofrenopedagogiem i certyfikowanym terapeutą dzieci z autyzmem. Od 23 lat zajmuję się terapią dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapią mowy dzieci z opóźnionym lub zaburzonym jej rozwojem. W swojej pracy kieruję się zasadą, że każde dziecko jest indywidualnością, a na rozwój dziecka należy patrzeć całościowo, dlatego nieustannie szkolę się, a metody i sposoby pracy staram się dobierać indywidualnie do każdego dziecka. Jestem również autorką pomocy logopedycznych mowaislowa.com.
Doświadczenie zawodowe:
- Terapeuta i logopeda, Przedszkolny Oddział Specjalny dla dzieci z autyzmem, Szkoła Podstawowa Nr 5, Kołobrzeg;
- Terapeuta i logopeda, Oddział Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci z Autyzmem i Pokrewnymi Zaburzeniami, Szkoła Podstawowa Nr 5, Kołobrzeg;
- Logopeda, Zespół Szkół Społecznych im Z. Herberta, Kołobrzeg;
- Logopeda, Przedszkole Miejskie Nr 1, Kołobrzeg;
- Logopeda, Przedszkole Miejskie Nr 6, w Kołobrzeg;
- Trening zachowań społecznych, Kołobrzeskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Autyzmem:
- prowadzenie terapii logopedycznej, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, program Za Życiem, Kołobrzeg.
Kwalifikacje:
- Studia magisterskie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, kierunek Pedagogika nauczanie początkowe;
- Studia podyplomowe w Instytucie Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek Logopedia
- Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu, Neurologopedia,
- Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych, Edukacja i terapia osób z autyzmem;
- Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika;
- 3-stopniowy kurs dotyczący terapii behawioralnej dzieci z zaburzeniem autystycznym;
- Certyfikat Nauczyciela - Terapeuty Dziecka z Autyzmem
- Certyfikat trenera umiejętności społecznych
Ważniejsze kursy i szkolenia:
- szkolenia superwizyjne dotyczące pracy metodą terapii behawioralnej z dziećmi z autyzmem;
- praktyczne staże szkoleniowe - terapia autyzmu -w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku;
- Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym;
- Budowanie podstaw komunikacyjnych u dziecka autystycznego;
- Metoda Krakowska. Terapia neurobiologiczna;
- Metoda Krakowska. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, z afazją, autystycznych);
- Metoda Krakowska. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych;
- Metoda Krakowska. Symultaniczna i sekwencyjna nauka czytania;
- Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy;
- Praca nad kompetencją językową - budowanie zdań prostych i rozwiniętych"
- Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji, alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo;
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym;
- Szkolenie Makaton I stopień
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się;
- Integracja sensoryczna. Usprawnianie zmysłów dziecka z wadami wymowy.
- Funkcjonalna terapia ręki - doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki na zajęciach z dziećmi 5,6 i 7 letnimi;
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera;
- Terapia seplenienia międzyzębowego;
- Terapia seplenienia bocznego;
- Efektywne metody terapii rotacyzmu;
- Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii;
- Diagnoza pedagogiczna dojrzałości szkolnej;
- Warsztaty „Metoda Opcji – terapia autyzmu czy sposób na życie”;
- Nauczanie incydentalne i sytuacyjne w terapii dzieci z autyzmem;
- Kurs Kinezjologii Edukacyjnej I stopnia;
- Warsztaty „Jak skutecznie porozumiewać się z rodzicami, aby proces wychowawczy był bardziej efektywny”;
- Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo Moralesa u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym;
- Międzynarodowe Sympozja Naukowe dotyczące autyzmu organizowane przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku oraz Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej;
- Terapia małego dziecka z ASD;
- Rozwijanie komunikacji u dzieci z ASD w wieku przedszkolnym i szkolnym;
- Terapia dzięcięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia;
- AAC jak wsparcie mówienia;
- Skojarzenia do mówienia'
- Zadaje pytanie, komentuje, odpowiada. Terapia funkcji komunikacyjnych u dzieci z ASD;
- Autyzm i choroby współistniejące;
- Modelowy system wspierania rozwoju dziecka z autyzmem;
- Funkcja połykania w kontekscie terapii logopedycznej;
- Werbogesty - od gestu do słowa i będzie rozmowa;
- Praksja oralna, kinestezja artykulacyjna - postępowanie terapeutyczne;
- Diagnoza logopedyczna w zespole Aspergera.
- Innowacyjne metody elektrystymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii - podejście praktyczne.
- Mowa czy rozmowa - aktywności kształtujące komunikację werbalną.
- Trening umiejętnośći społecznych
- Dziecko z ASD a dziecko neurotypowe.
- Zespół Aspergera - strategie pomocy terapeutycznej.
- Niedokształcenie mowy o typie afazji motorycznej.
- Logorytmy.
- Grupy spółgłoskowe
- Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym.
- Mowa bezdźwięczna - diagnoza i terapia.
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna.
- Miogłoski czyli mięśniowe potrzeby głosek.
Prowadzenie szkoleń, warsztatów, publikacje:
- Prowadzenie warsztatów na III Międzynarodowym Sympozjum Naukowym organizowanym przez IWRD i Uniwersytet Gdański "Analiza rozwoju umiejętności ucznia z autyzmem w zakresie poszczególnych sfer - studium przypadku";
- "Diagnoza i i wybór skutecznej strategii rozwijania mowy i komunikacji - analiza przypadku dziecka z ASD" - Forum logopedy, Terapia Specjalna
- Cykl artykułów na temat autyzmu w Głosie Koszalińskim, Gazecie Kołobrzeskiej i Gazecie Wrocławskiej.